pengangkutan awam di KUALA LUMPUR

baru-baru ni...aku byk berulang-alik ke KL...bkn apa...tengah mencari keje...yela dh berbulan aku kt umah ni...xkn dh abz belajar pn nk suruh abah tanggung kan....ok berbalik pada tajuk di atas, sebenarnya aku nk cerita sikit pasal pengangkutan awam yg aku gunakan masa kt KL tu....

xdla...bukan apa...kt KL tu sibuk sangat sampai aku yg tengok pn jd sesak...huhu beza sungguh dgn kampung kahang aku ni...nk jumpe traffic light pn susah...hahaha..berbali pd tajuk di atas, aku rasa pengangkutan awam kt KL ni sungguh la superb...yela...senag je nk ke mane2 kt KL ni tanpa perlu risau pasal terlambat atau kesesakan jln raya....boleh dikatekan senang dan mudah...

tetiba baru la aku nmpak yg Malaysia ni pesat membangun bila smpi KL ni...dulu dok baca dlm buku je kn..jd aku boleh la aku simpulkn yg pengangkutan di Malaysia ni sgt la membangun...sejarah transit ni mase awal2 penggunaannya sgt la tidak menggalakkn...hal ini disebabkan mentaliti rakyat Malaysia yg terbiasa sampai di muka pintu...xnk penat sikit pn...huh

tp alhamdulillah...atas inisiatif mantan pentadbir negara ke-4, Tun Dr. Mahathir pengangkutan awam ini semakin penting di KL...cuba bayangkan kalau la transit ni xd...mkin bersesakan la KL tu..apa pun atas masa yg singkat ni aku rasa mcm dh expert la nk guna pengangkutan awam ni....ehehe...kalau nk tau, cuba la sekali naik transit ni round2 KL...hahha...


ni la map KL transit simpan la iye...bkn ap senang nk wat reference 



p/s: disebalik KL yg membangun ni pastilah ada pencetusnya~~~

Comments