Aktiviti sehari-hari~~~lalala

aduss lame sgt xbukak blog ni..kalo perabot gamaknya dh berabuk sgt dh..ni semua pasai wifi dok sambakk petir ritu(tula dok ujan pn nk men tenet lg)...huhu..sebagai mukadimah rasenye nk cite pasal aktiviti seharian yang aku lalui lebih-lebih lg hidup sebagai owg bujang...

okay...time untuk serius dan tumpukan perhatian!!!!!
setiap individu pasti mempunyai interest yg berlainan..yang suka menjahait, membaca, bersukan tp xlupa juga pada individu yang suka membuang masa (dok men game sokmoooo).
tp pada aku aktiviti bersukan menjadi pilihan utama..setiap minggu aku mesti sediakan masa xlama sangat ponggg...setengah jam paling sedikit..

istimewa tempat kerja aku ni dikelilingi manusia-manusia yang majoritinya sihat...yela dh nama pn di bawah Kementerian Kesihatan..untuk setiap hari ahad aku akan join pelatih-pelatih jururawat ni men volley ball..tp dowg men xlincah yela dowg baru nk berjinak-jinak...aku follow jela rentak dowg..asal jgn bg skill aku ni berkarat knn...aktiviti riadah student jururawat ni xlama  dalam 1 jam...lepas tu memasing cabut g dewan makan nk g makan malam...baru je excercise dh ternak lemak balik knnn....cuma paling xbez dowg treat aku ni mcm staff, terasa asing okayyy..nk bersukan xperlu la formal bagai..nk bergurau pn scary the maryyy~~huhuii


then nk cerita lagi..setiap hari selasa dan rabu petang aku suka pergi jog dekat tasek putih kluang, johor ni...bez tau petang-petang g release stress tgok orang ramai berjongging bersama-sama. sekaligus dapat la membakar lemak yang diternak kt peha ni..huhu..pemandanag kt sini pun sangat la mendamaikan...bolehlah la dh penat-penat kerja tu dihilangkan kat sini kn. average aku jog kt cni dlm 2 pusingan tanpa henti dlm 15 minit kot..pastu aku byk jln laju-laju dlm 4 pusingan...tp aku ada target gak..nk jog tanpa henti dlm 3 pusingan plak nii..yeaahhh!! FIEDA BOLEH!!!...opppsss...jarak sebenar pusingan tu xpernah plak aku amek tahu...hehe


Puncak Gunung Lambak

kawasan kluang ni memang aku rasa puas hati sesgt..banyak tempat boleh buat aktiviti...untuk hari jumaat pagi aku akan merajinkan diri pergi hiking dekat Gunung Lambak...tp tgok masa aku xbalik kampung laa....kang meroyan omak den kalo den lamoo x jongah umah kampung tu hah..untuk pemberitahuan..gambar yang dua kat atas tu memang aku ciplak je...tp bukan kt kiri ni tau...ni memang gambar original...masa tgah daki tu datang la ujan renyai-renyai tu pasal gambar kt puncak ni ala2 cameron highland gituu...hahaha




emm...rasa cukup dah cukup aye cerita ni....xleh lebih-lebih nti ada yg stalker aku kang...ahhaha perasan ko jah!!.


Comments