Nak cari kerja kosong!!!



bila habis belajar perasaan nk cari duit poket sendiri mesti membuak-buak kan..
jangan tipu la..aku pn pernah rasa kot.. tensionnye membongkang kt uma makan minum mak abah tanggung kan..hehe

sekarang ni susanya nk cari kerja kan..kadang2 kerja tu ada tp byk faktor yg menghalang macam transport, umah sewa dan lain2 yg selalu buat kite ni byk fikir nk terima kerja yg berkenaan...sekali lg  pengalaman tu pn aku pernah rase...sakitnye jiwe mase tu..

tujuan aku menulis balik ni sebab aku nk tolong kawan-kawan yg masih mengganggur kt umah tp korang ada line tenet yg superb..sbb aku gerenti benda ni bole tlg korang...

JDR (Job Di Rumah)ramai yg kata susah nak percaya...sebabnya dowg xd usaha...padahal kalo kowg join...dowg siap ajar korang cmne nk bid dptkn kerja...lagi satu kalo rasa susa n pening korang boleh direct call telefon n utarakan la masalah korang..segala problem...dowg layan punye

job di rumah ni ada mcm2 kerja..contohnya data entry, translate blog n paling best kalo kowg ni nk try jd freelancer..ada byk gak job2 dlm JDR ni...jadi dari aku JDR ni highly recommended kalau kowg nk cari kerja..lagi satu..bagi kowg2 yg sememang dh ada kerja JDR ni kowg boleh wat jd part time la...bila siang kerja, mlm bole wat part time job...masyuukk la kan..kalo kowg tanye aku dh try x...aku mmg dh try tp aku ada kekangan sket dr segi line tenet ni...jd xleh wat selalu ler kn..huhu

lagi satu jgn takut dik...mende ni bkn tipu tp kowang kena usaha sikit...nk cari kerja kn..kne la ada effort..emm..cmni la..aku nk tulis puji setinggi langit ke apa ke susah jugak...apa kata kowang g tengok2 sendiri..xyah susah2 g je link kt bawah ea..


eh!!...lupa nk pesan..kalo nk tgok lebih lanjut korang daftar je dulu..bukan pki duit pn...kalau rasa dh bersedia baru bole daftar utk cari kerja kt situ...jadi baca betul2...puas2...sampai kowg paham tau...okay...sekian.

TATA..

Comments